Έχω ένα σχολειό μεγάλο και τρανό, το λένε  6ο Δημοτικό και είναι ξακουστό.  6ο Δημ.Σχολ.Ευόσμου Κύριλλος &  Μεθόδιος, ένα σχολείο με ιστορία

        ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ 6ου ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ 

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Φωτογραφίες και Video

Προτιμήσεις και χρήσιμες ιστοσελίδες

Προσκλητήρια εκδωλώσεων

Βιβλιοθήκης προγράμματα

Περιβαλλοντικής προγράμματα

Στιγμές από το Comenius

sxoleio skitso3.JPG (123612 bytes)

Αναρτημένες υποσελίδες: 258

Νέες αναρτήσεις

Γιορτή λήξης

Αποχαιρετισμός της Στ

Δρογγίτης Παύλος, διατροφολόγος

Μήττα Δήμητρα

Φιλοζωική Γιαννιτσών

The turtle and the rabbit

Το βιβλίο της ιστορίας Δ1

Το βιβλίο του Α3

Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Κύριλλος Μεθόδιος

Ποδόσφαιρο Στ

A3 φύτεμα ελιάς

Σχολικός εκφοβισμός

Τζενανίδου Ταρσή

Νευροκολπή Βασιλική

Unisef Γ1

Παιδικό Χωριό

ΔΑΚ Ωραιοκάστρου

25η Μαρτίου

 

bullet
Επικοινωνία με το 6ο σχολείο
bullet
Τηλ.& fax:2310 764235
bullet
email:mail@6dim-evosm.thess.sch.gr
bulletΔιευθυντής: Καπίδης Αντώνιος
bulletΥποδιευθύντρια: Δασκαλάκη Σύρμα
bullet
Σχεδιασμός-κατασκευή ιστοσελίδας: Καπίδης Αντώνης
bullet
email:kapidisa@in.gr

 

Ονομασία σχολικής μονάδας: 6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

Τίτλος προγράμματος: «Μαθαίνω για το δάσος και την προστασία τους- Νερό και η σημασία του για το περιβάλλον»

Ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών: Τοπούζα Πηνελόπη, Πετρίδου Μαρία

Τάξη: Γ΄

Αριθμός μαθητών/τριών: 57

 Ο λόγος που επιλέχθηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι κυρίως το γεγονός της μεγάλης σημασίας της απόκτησης από τα παιδιά συνείδησης της κρισιμότητας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια για το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και της συμμετοχής τους στην προσπάθεια βελτίωσής του και εξυγίανσής του στην καθημερινή μας ζωή.

Πιο συγκεκριμένα, οι μεγάλες πυρκαγιές που έπληξαν την Ελλάδα την τελευταία διετία, η έλλειψη νερού που σημειώνεται στον πλανήτη σε συνδυασμό με τις έντονες κλιματικές αλλαγές, η συνειδητοποίηση ότι τα δάση αποτελούν πνεύμονες ζωής και της ανεκτίμητης αξίας του νερού και των υδροφόρων οριζόντων, αλλά και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να εξοικονομηθεί στην καθημερινή μας ζωή, καθώς και η ευκαιρία για επαφή με τη φύση και ο βιωματικός χαρακτήρας των δραστηριοτήτων που θα εμπλέκονταν τα παιδιά, ήταν τα επιμέρους κριτήρια που συνθέτουν το πλαίσιο με το οποίο διαπραγματευτήκαμε το θέμα.

 Δραστηριότητες στο σχολείο:

Αρχικά, έγινε η πρώτη επαφή των παιδιών με το θέμα μέσα από άρθρα και δημοσιεύματα που αναφέρονταν στις σχετικά πρόσφατες πυρκαγιές της Ελλάδας στη μόλυνση και στην έλλειψη του νερού,  και στις προσπάθειες των εθελοντών και κάποιων οργανώσεων για δενδροφυτεύσεις στις πληγείσες περιοχές, παράλληλα με προβολή βίντεο από πυρκαγιές σε διάφορα μέρη του πλανήτη που αναζητήθηκαν στο διαδίκτυο. Εντοπίστηκαν και καταγράφηκαν τα προβλήματα που προκύπτουν από τις πυρκαγιές των δασών και τη μόλυνση του νερού. Τα παιδιά ζωγράφισαν καμένα δάση, μολυσμένα ποτάμια και λίμνες και τις συνέπειες των παραπάνω, όπως συζητήθηκαν στο μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος στην τροφική και φυτική αλυσίδα.

Στη συνέχεια, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και έκαναν τη δική τους έρευνα στον οικογενειακό και φιλικό τους κύκλο, αλλά και στην πλούσια βιβλιοθήκη του σχολείου μας και στο διαδίκτυο,  όπου κατέγραψαν πολλές πληροφορίες και στη συνέχεια παρουσίασαν στην υπόλοιπη τάξη με μορφή κολλάζ πάνω σε μεγάλα χαρτόνια. Οι δημιουργίες τους τοιχοκολλήθηκαν σε σημεία του σχολείου μας και τα παιδιά, με αυτό τον τρόπο, ενθαρρύνθηκαν στο να παρουσιάσουν την μεγάλη χρησιμότητα των δασών και του νερού για δραστηριότητες από τον άνθρωπο (όπως στον πολιτισμό, την οικονομία, τις μεταφορές, την ενέργεια κ.ά. ).

 Επόμενο στάδιο ήταν η συλλογή φύλλων και μερών των φυτών όπως βλαστοί και μικροί καρποί και η προσπάθειά τους να αποξηρανθούν σε φυτολόγιο όπου όλα τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να ολοκληρωθεί.

 

Επίσκεψη στο ΚΠΕ Ανατολικού Ολύμπου:

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το ΚΠΕ Ανατολικού Ολύμπου όπου τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και συζήτησαν με τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς του. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες των 10 μαθητών/τριών και μαζί με τους εκπαιδευτικούς του Κέντρου ξεκίνησαν να περιηγηθούν στα μονοπάτια και στο δάσος του Ολύμπου. Η περιπέτεια αυτή ενθουσίασε τα παιδιά που σταματούσαν να μυρίσουν τα λουλούδια και τα ποώδη φυτά, να αγγίξουν τα φύλλα των δέντρων, να ακούσουν τα πουλιά του δάσους και να ψάξουν για φωλιές πουλιών ή ρίζες φυτών. Οι μαθητές/τριες ανταποκρίθηκαν στο πρόγραμμα δείχνοντας υψηλά επίπεδα ομαδικότητας και συνεργασίας. Οι εκπαιδευτικοί του Κέντρου είχαν μεγάλη προθυμία να εξηγήσουν στα παιδιά ό, τι και αν ρωτούσαν, αλλά και να τους εξάψουν τη φαντασία. Για τους/τις μαθητές/τριες του Ευόσμου αυτή  η επίσκεψη, εκτός από τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που είχε θέσει μεταξύ των οποίων η γνωριμία με τον Εθνικό Δρυμό του Ολύμπου, τη σπάνια χλωρίδα και πανίδα του, τη συμβολή του δάσους στη ζωή μας, τη δημιουργία οικολογικής συνείδησης και την ανάπτυξη αισθήματος σεβασμού απέναντι στη φύση και το δάσος, ήταν μια ευκαιρία να ξεφύγουν από το αστικό και επιβαρυμένο περιβάλλον του Ευόσμου και να έρθουν κοντά στη φύση και το οξυγόνο.

 

Επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας:

Η επόμενη επίσκεψή μας ορίστηκε στο ΚΠΕ Έδεσσας, όπου τα παιδιά θα ενασχολούνταν με το δεύτερο σκέλος του προγράμματός μας που ήταν το νερό και η σημασία του για τον πλανήτη. Αρχικά τα παιδιά γνωρίστηκαν με τους εκπαιδευτικούς του Κέντρου, όπου παρακολούθησαν παρουσιάσεις και γνώρισαν φυτά, ζώα και ψάρια των λιμνών και των ποταμών.  Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες, όπου η καθεμιά είχε το δικό της ρόλο και διαδρομή στο πάρκο του καταρράκτη. Επισκεφθήκαμε το ενυδρείο, γνωρίσαμε σπάνια φυτά, παίξαμε στον καταρράκτη και δημιουργήσαμε ένα ζωντανό ουράνιο τόξο.

 

Τέλος, έγινε δενδροφύτευση στην αυλή του σχολείου μας από τα παιδιά δενδρυλλίων και πολλών λουλουδιών. Στη συνέχεια η Πυροσβεστική Υπηρεσία Ευόσμου ανταποκρίθηκε θετικά στο κάλεσμά μας και  επισκέφθηκε το σχολείο μας με το όχημα και παρουσίαση αποστολής πυρόσβεσης, ενημέρωση από τους πυροσβέστες για τα μέτρα πρόληψης των πυρκαγιών στα δάση. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την κατασκευή αφισών ενημερωτικού περιεχομένου από τα παιδιά, με θέμα την εξοικονόμηση του νερού στην καθημερινή μας ζωή και μηνύματα για την προστασία του δάσους.

Επιστροφή