
6ο Διαπολιτισμικό Σχολείο Ευόσμου
«Κυκλοφορώ με ασφάλεια»
Αλεξίου Ευαγγελία
Ε2
28 μαθητές [ 16 αγόρια – 12 κορίτσια ]
Από την
αρχή της σχολικής χρονιάς 2009-2010 το ενδιαφέρον της τάξης μας στράφηκε
στην κυκλοφοριακή αγωγή. Αιτία είναι πως τα παιδιά ως πεζοί μειονεκτούν
σημαντικά σε σχέση με τους ενήλικες εξαιτίας φυσικών αδυναμιών, γι’ αυτό
χρειάζονται εκπαίδευση. Αφορμή στάθηκε το τροχαίο ατύχημα συμμαθητή μας που
μας τρόμαξε και μας προβλημάτισε για την ασφάλεια στους δρόμους. Στην
συνέχεια αποφασίσαμε πως η ασφάλεια μας έπρεπε να στηρίζεται στην θεωρητική
αλλά κυρίως στην βιωματική εκπαίδευση των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής, και
στην αναγνώριση των σημάτων της τροχαίας.
Η
κυκλοφοριακή αγωγή των μαθητών αρχικά προσεγγίστηκε με την μέθοδο
Project.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, και η κάθε ομάδα ανέλαβε ένα τομέα δράσης. Η
μια ομάδα έφερε πληροφορίες από έντυπα και από το διαδίκτυο, η άλλη ομάδα
ζωγράφισε τα σήματα της τροχαίας, η άλλη τα έκοψε και τα πλαστικοποίησε και
η άλλη ετοίμασε ένα μικρό θεατρικό παιχνίδι. Επίσης μέσα στην τάξη καλέσαμε
την σχολική τροχονόμο για να μας ενημερώσει από την εμπειρία της τι πρέπει
να προσέχουν τα παιδιά. Ακόμη στο πολιτιστικό κέντρο Ευόσμου παρακολουθήσαμε
ενημέρωση της Τροχαίας σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα και κυρίως για την
σωτήρια χρήση ζώνης ασφαλείας και παιδικού ειδικού καθίσματος στο
αυτοκίνητο. Ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική ήταν και η επίσκεψη μας στο
πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Ευόσμου. Εκεί τα παιδιά κυκλοφόρησαν σε
πραγματικές συνθήκες με ποδήλατα και αυτοκινητάκια.
|
Η μετάβασή μας
στους χώρους έξω από το σχολείο φροντίζαμε να γίνεται με τα πόδια για να
μάθουν τα παιδιά βιωματικά πως διασχίζουμε τον δρόμο μόνο από τις διαβάσεις
πεζών, πως δεν περνούμε απέναντι αν δεν ανάψει πράσινο, ακόμα και αν ο
δρόμος είναι έρημος, πως αν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης σταματάμε στην
άκρη του πεζοδρομίου, βρίσκουμε ασφαλές σημείο, ελέγχουμε οπτικά και
ακουστικά προς όλες τις κατευθύνσεις για οχήματα και όταν ο δρόμος είναι
ελεύθερος τον διασχίζουμε γρήγορα και κάθετα. Η δραστηριότητα αυτή
αναπτύχθηκε αρκετά και συχνά, γιατί τα παιδιά πρώτα κινδυνεύουν ως πεζοί,
μετά ως επιβάτες και αργότερα ως οδηγοί ποδηλάτων.
Η
κυκλοφοριακή αγωγή πρόσφερε γνώσεις και εμπειρία στα παιδιά για να
κυκλοφορούν με ασφάλεια. Τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να
συνεχιστούν και οι συνάδελφοι να τα εμπιστεύονται, γιατί συμπληρώνουν τις
συμβουλές της οικογένειας και προλαμβάνουν πολλά τροχαία ατυχήματα. Ας μην
ξεχνάμε πως τα τροχαία ατυχήματα δεν τα φέρνει η κακιά η ώρα αλλά η άγνοια
και η απροσεξία.
 |