ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σχολείο: 6ο
Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχ. Ευόσμου
Τμήματα: Δ1 & Δ2
Εκπαιδευτικοί:
Τοπούζα Πηνελόπη & Θυμιάνης Ελευθέριος
Θέμα: Αρχαία Το
νερό- πηγή ζωής και η εξοικονόμησή του
Οι μαθητές της Δ’ τάξης είχαν ασχοληθεί
και κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς με περιβαλλοντικό
πρόγραμμα με θέμα το δάσος, ολοκληρώνοντάς το με μεγάλη επιτυχία Τη φετινή
σχολική χρονιά θεωρήσαμε πολύ σημαντικό, αλλά και επίκαιρο να
διαπραγματευτούμε το θέμα του νερού ως δημόσιου αγαθού με ιδιαίτερη έμφαση
στην έλλειψή του και στις ποικίλες συνέπειες του γεγονότος αυτού, στη ζωή
των ανθρώπων.
Αρχικά, συζητήσαμε την πιθανότητα της
ενασχόλησής μας με το θέμα αυτό με τα παιδιά και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον
γιατί εντόπισαν τη σχετικότητα του θέματος με την καθημερινή τους ζωή.
Δημιουργήθηκαν ομάδες και χωρίστηκαν βάση των υποθεμάτων τα οποία θα
ερευνούσαν, όπως: κύκλος του νερού, ποτάμια, λίμνες, μόλυνση του νερού,
υδροβιότοποι, τρόποι εξοικονόμησης του νερού, υπερκατανάλωση κ.ά. Οι ομάδες
εργάστηκαν για περίπου ένα μήνα υπό την καθοδήγησή μας και ανέπτυξαν τις
εργασίες τους ανατροφοδοτούμενες μεταξύ τους, τις οποίες τελικά παρουσίασαν.
|
Ήταν πολύ ενδιαφέρον, γιατί η κάθε ομάδα
ανέθετε «αποστολές» στα μέλη των υπόλοιπων ομάδων, πχ να μετρήσουν το νερό
που χρειάζονται σε κάθε ντουζ, να μελετήσουν λογαριασμούς υδροδότησης ή να
μάθουν για σπάνια πουλιά στα δέλτα των ποταμών. Μετά από ένα χρονικό
διάστημα οι ομάδες συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές επισκέψεις, στο ΚΠΕ Έδεσσας
και στο ΚΠΕ του Γαλλικού ποταμού. Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησης των
μαθητών με το πρόγραμμα ανέπτυξαν δραστηριότητες όπως κατασκευή ενός
υδρόμυλου, απλού υδραγωγείου, μακέτα αναπαράστασης του κύκλου του νερού και
φυσικά παρακολούθησαν βίντεο με θέμα την έλλειψη του νερού αλλά και ακραία
φυσικά φαινόμενα πχ τσουνάμι.
Πιστεύουμε πως με το συγκεκριμένο
πρόγραμμα, καταφέραμε να επιτευχθούν όλοι οι στόχοι που θέσαμε, έχοντας ως
κύριο σκοπό την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης από τους μαθητές.
 |