ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ
ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ονομασία σχολικής
μονάδας:6ο ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΔΗΜ.ΣΧ.ΕΥΟΣΜΟΥ
Τίτλος του
προγράμματος: ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ονοματεπώνυμα
εκπαιδευτικών: ΣΥΓΚΙΡΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΠΙΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Τάξη: ΣΤ1, ΣΤ2, ΣΤ3
Αριθμός
μαθητών/τριών: 74
Χρονικό διάστημα:
Από 1-10-2010
έως
10-6-2011
Περιγραφή του
προγράμματος
Μέσα από το μάθημα
των τεχνικών, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε λίγο παραπάνω και να εμβαθύνουμε
περισσότερο στα μονοπάτια της τέχνης.
Το πρόγραμμα
ξεκίνησε απλά, μέσα από τα τεχνικά. Σταδιακά, προχωρώντας από τα πιο απλά
μαθήματα κατανόησης των γραμμών και των χρωμάτων, οι μαθητές, μπόρεσαν
σταδιακά, να ανακαλύψουν δεξιότητες που νόμιζαν πως δεν είχαν. Κατάλαβαν ότι
η τέχνη δεν είναι προνόμιο των λίγων και εκλεκτών, αλλά διδάσκεται και
καλλιεργείται.
|
Κατά την διάρκεια
των μαθημάτων, ανακαλύψαμε τις γραμμές και τα χρώματα, τα γεωμετρικά
σχήματα, την ζωγραφική μέσα από τα κολάζ, τον πουαντιγισμό, τα ψηφιδωτά.
Έγιναν αρκετές προβολές μαθημάτων ζωγραφικής διά μέσω του διάσημου ζωγράφου
Bob Ross
και έτσι τα
παιδιά μπόρεσαν να απομυθοποιήσουν την ζωγραφική σαν κάτι το εξαιρετικά
δύσκολο, βλέποντας τον καλλιτέχνη να δημιουργεί μοναδικά έργα σε λίγο χρόνο.
Καταφέραμε να έχουμε κοντά μας και έναν σύγχρονο αγιογράφο, ο οποίος μίλησε
στα παιδιά. Τελικά δημιουργήσαμε ένα ατομικό λεύκωμα με έργα του κάθε μαθητή
όπου φαίνεται και η πορεία των μαθημάτων.
Θετικά στοιχεία της
όλης προσπάθειας ήταν η μοναδικότητα και η ποικιλία των θεμάτων, όπου δεν
άφησαν ασυγκίνητο σχεδόν κανένα από τους μαθητές. Αυτοί με τη σειρά τους,
δεν αφέθηκαν ελεύθεροι να κάνουν μια απλή ζωγραφιά, αλλά οδηγήθηκαν στο να
μπορέσουν να καταλάβουν τα μυστικά αρκετών διαφορετικών μορφών τέχνης και
έτσι μέσα από αυτές να εκφραστούν και να ικανοποιηθούν από το δικό τους
αποτέλεσμα.
Αναπτύχθηκαν επίσης
αρκετές μορφές συνεργασίας όπου οι μαθητές δεν μοιράζονταν απλά τα χαρτιά
τους και τα υλικά, αλλά βοηθούσαν οι πιο ικανοί, τους λιγότερο ικανούς και
τελικά όλοι μαζί, χαίρονταν για το αποτέλεσμα.
Σαν αρνητικά θα
μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι η έλλειψη συγκεκριμένων χώρων από τα σχολεία
μας, όπου αποκλειστικά θα μπορούσαν να γίνονται τα αντίστοιχα μαθήματα.
 |